Dictionar

Rezultate secundare (Promovare):

Ascensiune

Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. ascension, lat. ascensio)

1. mişcare de jos în sus a unui mobil.

2. urcare, suire (pe un munte); înălţare (cu balonul).

3. (fig.) creştere, dezvoltare.

4. promovare pe treptele ierarhiei profesionale sau sociale.

5. proces de cucerire a puterii de către o organizaţie politică.


Baraj

Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. barrage)

1. construcţie hidrotehnică aşezată transversal pe cursul unei ape curgătoare pentru a ridica nivelul apei sau a-i regulariza cursul; stăvilar, zăgaz.

2. lucrare provizorie pentru a împiedica pătrunderea apei într-o zonă de lucru, a opri circulaţia rutieră etc.

3. piedică; barieră.

4. lucrare de fortificaţie care împiedică înaintarea inamicului pe anumite direcţii.

5. foc intens de artilerie sau de arme automate ca oprească atacul inamicului.

6. întrecere suplimentară pentru promovarea mai multor echipe sportive sau concurenţi aflaţi la egalitate ori pentru stabilirea ordinii lor într-un clasament.

7. (med.) tulburare ideomotorie caracterizată printr-un blocaj în şirul ideilor, în exprimarea lor.


Irenist, -ă

Parte de vorbire: I. adj., II. s.m.f.
Origine: (fr. iréniste)

1. I. referitor la irenism (comportament constând în promovarea păcii și înțelegerii între creștinii de diferite confesiuni).

2. (prin ext.) care caută pace și armonie.

3. II. adept, partizan al irenismului.


Jeriu

Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. jury)

1. comisie de specialişti însărcinată cu clasificarea şi promovarea unor candidaţi sau a unor participanţi la un concurs, la o competiţie sportivă.

2. totalitatea celor care compun o instanţă de judecată.


Publicitate

Parte de vorbire: s.f.
Origine: (fr. publicité)

1. faptul de a face ceva cunoscut publicului

2. mijloc de a face cunoscut un produs, o întreprindere etc. prin informarea cumpărătorului asupra calităţii, preţului, utilităţii; ansamblul mijloacelor utilizate pentru promovarea unui produs sau serviciu.

3. anunț cu caracter comercial difuzat prin ziare, afișe, pliante și celelalte mijloace de reclamă.

4. (loc. vb.) a da ~tăţii = a publica.

5. mica ~ = rubrică a unui cotidian în care se publică anunțuri cu caracter particular.


Repetent, -ă

Parte de vorbire: adj.
Origine: (germ. Repetent)

1. (şcolar, student) care repetă o clasă, un an de învăţământ, neobţinând note de promovare.