Dictionar

Publicitate

Parte de vorbire: s.f.
Origine: (fr. publicité)

1. faptul de a face ceva cunoscut publicului

2. mijloc de a face cunoscut un produs, o întreprindere etc. prin informarea cumpărătorului asupra calităţii, preţului, utilităţii; ansamblul mijloacelor utilizate pentru promovarea unui produs sau serviciu.

3. anunț cu caracter comercial difuzat prin ziare, afișe, pliante și celelalte mijloace de reclamă.

4. (loc. vb.) a da ~tăţii = a publica.

5. mica ~ = rubrică a unui cotidian în care se publică anunțuri cu caracter particular.


Radiopublicitate

Parte de vorbire: s.
Origine: (radio2 + publicitate)

1. publicitate făcută prin radio.


Telepublicitate

Parte de vorbire: s.
Origine: (tele2 + publicitate)

1. publicitate prin televiziune.


Antipublicitar, -ă

Parte de vorbire: adj.
Origine: (anti- + publicitar)

1. care combate publicitatea.

2. care conține un mesaj antimarketing sau contra publicității.


Fotografie

Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. photographie)

1. arta şi tehnica fotografierii.

2. imagine fixată pe hârtie fotografică; foto2.

3. ~ de platou = fotografie în timpul realizării filmului pentru asigurarea racordului dintre cadre şi secvenţe, pentru publicitate etc.


Merchandising

Parte de vorbire: s.
Origine: (engl. merchandising)

1. cercetare a dezvoltării vânzării şi a utilizării mărfurilor şi serviciilor printr-o mai bună prezentare şi publicitate în rândul consumatorilor.


Promo

Parte de vorbire: s.n.
Origine: (fr. promo)

1. mulțimea mijloacelor implementate pentru a promova un bun, un serviciu sau un eveniment; afiș, reclamă, scurtmetraj, orice suport care promovează meritele sau poartă denumirea unui produs; publicitate.


Promoţional, -ă

Parte de vorbire: adj.
Origine: (fr. promotionnel)

1. care favorizează creşterea vânzărilor (prin publicitate, expoziţii, reduceri de preţuri).


Publicitar, -ă

Parte de vorbire: adj.
Origine: (fr. publi-citaire)

1. referitor la publicitate.