Parte de vorbire: I. s.n., II. adj. invar.
Origine: (fr., germ. auto)
1. I. vehicul cu motor; automobil.
2. II. (despre transporturi, tracţiune) făcut cu un autovehicul; de automobil.
3. salon ~ = eveniment anual în cadrul căruia producătorii își prezintă ultimele modele.
4. școală ~ = școală pentru învățarea conducerii automobilului și a normelor de circulaţie, precum și pregătirea candidaților pentru obținerea permisului de conducere; școală de șoferi.
Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. bulletin)
1. act, livret oficial care atestă identitatea unei persoane.
2. adeverinţă prin care se consemnează ceva.
3. scurtă comunicare oficială cuprinzând informaţii de actualitate.
4. periodic editat de o instituţie specializată: referate, studii şi informaţii dintr-un anumit domeniu; publicaţie periodică oficială care cuprinde legi, decrete, decizii etc.
5. ~ de vot = imprimat cu numele candidaţilor la o alegere.
Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. concours, lat. concursus)
1. examen pentru selecţionarea candidaţilor la admiterea într-o instituţie de învăţământ sau pentru a obţine un post, o bursă etc.
2. întrecere; competiţie sportivă.
3. ajutor, sprijin; colaborare; contribuţie.
4. a-şi da ~ul (la ceva) = a colabora; ~ de împrejurări = conjunctură.
Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. docimasie, gr. dokimasia)
1. mod de verificare şi selecţionare a candidaţilor la magistraturi, oratorie etc. în Atena antică.
2. cercetare a cauzelor unui deces prin examinarea organelor după autopsie.
3. disciplină care determină proporţia de metale utilizabile conţinute de minereuri; docimastică (II).
Parte de vorbire: s.f.
Origine: (fr. docimologie)
1. disciplină care cercetează problemele examinării şi notării elevilor, a candidaţilor la examene şi concursuri; docimonomie.
Parte de vorbire: s.f.
Origine: (fr. psychodrame)
1. metodă psihoterapeutică modernă, prin improvizația jocului dramatic a unui grup de bolnavi ca mijloc de exteriorizare a trăirilor și gândurilor acestora.
2. test ca mijloc de selecție a candidaților pentru anumite posturi care necesită multă dezinvoltură în relațiile cu publicul.