Dictionar

Rezultate secundare (Consumatori):

Bar 1

Parte de vorbire: s.
Origine: (engl., fr. bar)

1. local public în care consumatorii sunt serviţi stând în picioare sau pe scaune înalte, în faţa unei tejghele.

2. tejghea (specială) într-un restaurant etc., la care se servesc şi se prepară băuturile.

3. mobilă, separată sau montată într-un interior, într-o casă, în care se aşază băuturi, pahare, tutun şi prăjituri.

4. cabaret.


Chelner

Parte de vorbire: s.m.
Origine: (germ. Kellner)

1. bărbat care servește consumatorii într-un local local de consumație; ospătar.

2. (var.) chelnăr.


Distribuţie

Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. distribution, lat. distributio)

1. distribuire; repartiţie.

2. felul cum sunt repartizate rolurile unei piese, ale unui film etc.; totalitatea actorilor dintr-o piesă de teatru, dintr-un film etc.

3. (fiz.) modul cum sunt repartizate elementele mai multor mulţimi (electroni, atomi, molecule) după valorile posibile ale unei mărimi caracteristice (viteză, energie etc.).

4. dirijarea şi repartizarea spre consumatori a unui fluid, flux de energie etc.

5. totalitatea organelor unei maşini care comandă automat diferite faze de funcţionare ale acesteia.

6. (lingv.) ansamblul poziţiilor pe care un element (sunet, morfem) îl poate ocupa într-un cuvânt sau într-o frază.


Fourierist, -ă

Parte de vorbire: I. adj., II. s.m.f.
Origine: (fr. fouriériste)

1. I. referitor la fourierism (sistem politic, economic și social conceput de Charles Fourier, format din falanstere (asociații) de producători și consumatori, care urmau să-și pună în comun bunurile și munca).

2. II. adept al fourierismului; falansterian.


Marketing

Parte de vorbire: s.
Origine: (engl., fr. marketing)

1. concepție privind organizarea și desfășurarea activității economice, potrivit căreia producția trebuie fie permanent adaptată la cerințele prezente și viitoare ale consumatorilor și le satisfacă cu maximum de eficiență.

2. ansamblul metodelor și tehnicilor care au ca obiect studiul cererii consumatorilor și satisfacerea acesteia.

3. disciplină științifică având acest obiect.


Merchandising

Parte de vorbire: s.
Origine: (engl. merchandising)

1. cercetare a dezvoltării vânzării şi a utilizării mărfurilor şi serviciilor printr-o mai bună prezentare şi publicitate în rândul consumatorilor.