Dictionar

Rezultate secundare (Culturală,):

Academie

Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. académie, lat. academia, gr. akademia)

1. înaltă instituţie culturală de stat, creată pentru a sluji progresul ştiinţei, literaturii, artei şi tehnicii.

2. instituţie de învăţământ superior.


Autodeterminare

Parte de vorbire: s.
Origine: (după fr. autodétermination)

1. principiu care exprimă dreptul fiecărei naţiuni de a-şi alege, fără imixtiuni din afară, statutul ei politic şi calea de dezvoltare economică, socială şi culturală.


Cineclub

Parte de vorbire: s.n.
Origine: (fr. ciné-club)

1. asociație culturală non-profit care are ca scop studiul, diseminarea și conservarea culturii și artei cinematografice.


Comercial, -ă

Parte de vorbire: adj.
Origine: (fr. commercial, lat. commercialis)

1. care aparține comerțului, privitor la comerț; din comerț, negustoresc.

2. care lucrează în comerț.

3. care regrupează magazine specifice comerțului.

4. care se referă la comercializare.

5. care se referă la comerț, la vânzare și la cumpărare.

6. care vizează un public numeros și un scop lucrativ.

7. (despre filme, cărți etc.) fără o deosebită valoare culturală.

8. (despre localități, regiuni etc.) în care comerțul este foarte dezvoltat.

9. (despre produse) care este destinat consumului casnic.

10. (despre produse) vandabil.

11. (expr.) societate = întreprindere.

12. (expr.) spirit ~ = spirit negustoresc.

13. valoare ~ = prețul de vânzare al unui produs în comerț.

14. (var.) (înv.) comerțial.


Comunitarism

Parte de vorbire: s.n.
Origine: (comunitar + -ism, cf. fr. communautarisme)

1. caracter comunitar.

2. doctrină care vizează organizarea societății sub formă de comunități de persoane care împărtășesc aceeași identitate culturală, etnică sau religioasă.


Culturalism

Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. culturalisme)

1. preocupare culturală.

2. şcoală americană de antropologie care admite ca esenţială specificitatea culturii, considerată ca obicei al grupului social, în opoziţie cu natura.

3. curent care pune accentul, în ce priveşte formarea personalităţii, pe rolul factorilor de mediu socioculturali.