Dictionar

Rezultate secundare (Episoade.):

Afabulaţie

Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. affabulation, lat. affabulatio)

1. ansamblul faptelor, episoadelor care constituie acţiunea unei opere literare; fabulaţie (3).

2. morala unei fabule.


Episodic, -ă

Parte de vorbire: adj.
Origine: (fr. épisodique)

1. care ține de episod; care este caracteristic unui episod; care are caracter de episod.

2. care conține episoade; care este format din episoade.

3. care nu este esențial pentru desfășurarea unei acțiuni sau a unui eveniment; care are un caracter secundar.

4. care apare din când în când și neregulat; întâmplător, incidental.


Montaj

Parte de vorbire: s.n.
Origine: (fr. montage)

1. montare.

2. etapă finală în realizarea unui film, în asamblarea scenelor filmate într-o anumită succesiune.

3. operație care constă în alăturarea prin tăiere și lipire ulterioară a fragmentelor de peliculă.

4. ~ radiofonic = combinarea într-o ordine logică, succesivă a scenelor și episoadelor caracteristice dintr-o piesă, operă literară etc. în vederea unei transmisiuni radiofonice.

5. (în pictură, grafică, fotografie) reunire a unor imagini independente sau care fac parte dintr-o compoziție, cu scopul de a obține un nou ansamblu.

6. sistem, formație care rezultă din montarea unor piese, mecanisme etc.


Roman 1

Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. roman)

1. lucrare, operă literară epică în proză, de mari proporţii, care oglindeşte evenimente, episoade ale vieţii unei societăţi etc.

2. (fig.) împletire de întâmplări cu multe episoade care par neverosimile; serie de aventuri extraordinare.


Serial, -ă

Parte de vorbire: adj.
Origine: (fr. sériel, /II/ sérial, engl. serial)

1. adj. referitor la o serie; succesiv, în serie.

2. muzică = serialism.

3. s. n. film care rulează pe episoade; roman prezentat în fragmente.


Soap opera

Parte de vorbire: s.f.
Origine: (engl. soap opera „operă săpun”)

1. foileton televizat în mai multe episoade care pun în scenă personaje cu psihologii stereotipe şi intrigi bazate pe situaţii şi acţiuni; aceste foiletoane au fost produse inițial de către producătorii de săpun și alte produse de igienă, care au presărat difuzarea cu reclame care lăudau meritele produselor lor.