Rezultate secundare (Episoade.):
Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. affabulation, lat. affabulatio)
1. ansamblul faptelor, episoadelor care constituie acţiunea unei opere literare; fabulaţie (3).
Parte de vorbire: adj.
Origine: (fr. épisodique)
1. care ține de episod; care este caracteristic unui episod; care are caracter de episod.
2. care conține episoade; care este format din episoade.
3. care nu este esențial pentru desfășurarea unei acțiuni sau a unui eveniment; care are un caracter secundar.
4. care apare din când în când și neregulat; întâmplător, incidental.
Parte de vorbire: s.n.
Origine: (fr. montage)
1. montare.
2. etapă finală în realizarea unui film, în asamblarea scenelor filmate într-o anumită succesiune.
3. operație care constă în alăturarea prin tăiere și lipire ulterioară a fragmentelor de peliculă.
4. ~ radiofonic = combinarea într-o ordine logică, succesivă a scenelor și episoadelor caracteristice dintr-o piesă, operă literară etc. în vederea unei transmisiuni radiofonice.
5. (în pictură, grafică, fotografie) reunire a unor imagini independente sau care fac parte dintr-o compoziție, cu scopul de a obține un nou ansamblu.
6. sistem, formație care rezultă din montarea unor piese, mecanisme etc.
Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. roman)
1. lucrare, operă literară epică în proză, de mari proporţii, care oglindeşte evenimente, episoade ale vieţii unei societăţi etc.
2. (fig.) împletire de întâmplări cu multe episoade care par neverosimile; serie de aventuri extraordinare.
Parte de vorbire: adj.
Origine: (fr. sériel, /II/ sérial, engl. serial)
1. adj. referitor la o serie; succesiv, în serie.
2. muzică ~ă = serialism.
3. s. n. film care rulează pe episoade; roman prezentat în fragmente.
Parte de vorbire: s.f.
Origine: (engl. soap opera „operă săpun”)
1. foileton televizat în mai multe episoade care pun în scenă personaje cu psihologii stereotipe şi intrigi bazate pe situaţii şi acţiuni; aceste foiletoane au fost produse inițial de către producătorii de săpun și alte produse de igienă, care au presărat difuzarea cu reclame care lăudau meritele produselor lor.