Dictionar

Marker

Parte de vorbire: s.
Origine: (engl. marker)

1. genă mutantă cu efecte fenotipice detectabile, cu localizare cunoscută, care permite localizarea altor gene.

2. particularitate morfologică ce permite identificarea corectă a unui cromozom.

3. cromozom diferit de omologul său printr-o asemenea particularitate.

4. factor de mare frecvență la suferinzii de o anumită afecțiune, servind pentru identificarea unei populații bolnave în cadrul populației generale.

5. creion special, diferit colorat și fluorescent, cu care se subliniază anumite pasaje sau cuvinte într-un text.


Market

Parte de vorbire: s.
Origine: (engl. market)

1. magazin.


Marketing

Parte de vorbire: s.
Origine: (engl., fr. marketing)

1. concepție privind organizarea și desfășurarea activității economice, potrivit căreia producția trebuie fie permanent adaptată la cerințele prezente și viitoare ale consumatorilor și le satisfacă cu maximum de eficiență.

2. ansamblul metodelor și tehnicilor care au ca obiect studiul cererii consumatorilor și satisfacerea acesteia.

3. disciplină științifică având acest obiect.


Ripple-mark

Parte de vorbire: s.
Origine: (engl. ripple-mark)

1. mică ondulaţie a suprafeţei unui material granular (nisip, pietriş) sau pe zăpadă, produsă de vânt, curenţi acvatici sau valuri.


Adresabilitate

Parte de vorbire: s.f.
Origine: (adresabil + -itate)

1. grad de solicitare.

2. calitatea de a se adresa unei mase largi.

3. caracterul a ceea ce poate fi adresat.

4. (marketing) capacitatea de a ajunge la un individ sau grup specific în timpul unei campanii.

5. (informatică) capacitatea de adresare a unui banc de memorie.


Antipublicitar, -ă

Parte de vorbire: adj.
Origine: (anti- + publicitar)

1. care combate publicitatea.

2. care conține un mesaj antimarketing sau contra publicității.


Big-store

Parte de vorbire: s.n.
Origine: (engl. big store)

1. magazin universal mare; supermagazin, supermarket.


Multicanal

Parte de vorbire: adj. inv.
Origine: (fr. multicanal)

1. (tehn.) care are mai multe canale sau care poate detecta mai multe canale.

2. (marketing) care utilizează mai multe mijloace de distribuție, cum ar fi telefonul sau internetul.


Open market

Parte de vorbire: s.
Origine: (engl. open-market)

1. v. open-market.


Panel 1

Parte de vorbire: s.n.
Origine: (germ. Paneel, /1/ engl. panel)

1. metodă de investigație repetitivă în științele social-istorice, în cercetările de marketing etc. pentru urmărirea evoluției unui fenomen prin solicitări de informații, la intervale stabilite în prealabil, de la aceleași grupuri de persoane, unități de desfacere etc.

2. reuniune-dezbatere.

3. semifabricat dintr-o placă de lemn cu miez de șipci încheiate între două foi de furnir, servind la fabricarea mobilei etc.