Parte de vorbire: s.
Origine: (engl., fr. marketing)
1. concepție privind organizarea și desfășurarea activității economice, potrivit căreia producția trebuie să fie permanent adaptată la cerințele prezente și viitoare ale consumatorilor și să le satisfacă cu maximum de eficiență.
2. ansamblul metodelor și tehnicilor care au ca obiect studiul cererii consumatorilor și satisfacerea acesteia.
3. disciplină științifică având acest obiect.
Parte de vorbire: adj.
Origine: (engl. antimarketing)
1. care se opune marketingului.
Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. télémarketing)
1. folosire a mijloacelor de telecomunicaţie în serviciile de marketing.
Parte de vorbire: s.f.
Origine: (adresabil + -itate)
1. grad de solicitare.
2. calitatea de a se adresa unei mase largi.
3. caracterul a ceea ce poate fi adresat.
4. (marketing) capacitatea de a ajunge la un individ sau grup specific în timpul unei campanii.
5. (informatică) capacitatea de adresare a unui banc de memorie.
Parte de vorbire: adj.
Origine: (anti- + publicitar)
2. care conține un mesaj antimarketing sau contra publicității.
Parte de vorbire: adj. inv.
Origine: (fr. multicanal)
1. (tehn.) care are mai multe canale sau care poate detecta mai multe canale.
2. (marketing) care utilizează mai multe mijloace de distribuție, cum ar fi telefonul sau internetul.
Parte de vorbire: s.n.
Origine: (germ. Paneel, /1/ engl. panel)
1. metodă de investigație repetitivă în științele social-istorice, în cercetările de marketing etc. pentru urmărirea evoluției unui fenomen prin solicitări de informații, la intervale stabilite în prealabil, de la aceleași grupuri de persoane, unități de desfacere etc.
3. semifabricat dintr-o placă de lemn cu miez de șipci încheiate între două foi de furnir, servind la fabricarea mobilei etc.
Parte de vorbire: s.
Origine: (fr. télémarketing)
1. folosire a mijloacelor de telecomunicaţie în serviciile de marketing.
Parte de vorbire: s.f.
Origine: (vb. poziționa)
1. acțiunea de a poziționa și rezultatul ei.
2. punere a unui obiect sau a unei scule într-o anumită poziție, direct sau prin intermediul unui sistem tehnic.
3. determinarea poziției unui obiect; stabilire a coordonatelor geografice ale unei nave; indicare a amplasamentului exact ale unei unități militare.
4. (marketing) determinarea imaginii pe care clientul o va avea despre produsele vândute pe piață.
5. (figurat) loc, rang pe care îl ocupă cineva în societate, în viața profesională.